mandag den 12. maj 2014

10 år med LinkedIn

For præcis 10 år siden i dag, oprettede jeg en profil på LinkedIn. Det var en god beslutning.

12. maj 2004. Bosat i Bangkok, og med alt for meget fritid. Derudover var jeg nok også ramt af en spirende ambition om en international karriere, - så det lå sådan set ligefor: At reagere på den mail jeg havde fået fra min søster der, bosat i USA, insisterede på at jeg skulle have en LinkedIn profil. For "sådan en skal man altså have hvis man vil have en karriere" som hun så pænt formulerede det...

10 år er gået siden, - og LinkedIn har for mig været en af de bedste online beslutninger jeg har truffet. Det er fortsat ikke mit foretrukne sociale medie (hvis vi skal putte LinkedIn i dén kategori), - men hvor har min tilstedeværelse på siden dog givet mig meget gennem årene. Jeg har fået tilbudt jobs, lært en hulens masse nye mennesker at kende, været med i en lang række faglige dialoger og, via egen research, fået en masse indsigt jeg har kunnet drage fordel af. Forhåbentlig har jeg også kunnet give noget den anden vej...

Det tog et par år før jeg knækkede koden til hvordan en LinkedIn profil kan give udbytte, og jeg anvender i dag LinkedIn på flere forskellige niveauer: Som visitkort, kartotek og virtuel konference. Jeg ved samtidig at der er endnu flere muligheder på siden, og er utrolig glad for at se anvendelsen af sitet bliver mere og mere udbredt.

LinkedIn har siden 2004 udviklet sig helt enormt, og jeg synes særligt at det er gået stærkt indenfor de sidste 2 år, - men jeg hilser udviklingen velkommen. Jeg ved ikke hvor jeg er om 10 år, - men mon ikke jeg fortsat er på LinkedIn?